Název | Lektor | Počet hodin | |
---|---|---|---|
Aktuální problémy migrace a světa práce | PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D. ; Mgr. Michal Trčka | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz se věnuje aktuálním tématice migrace a práce, jejich vzájemným souvislostem a historickému kontextu z perspektivy sociologie, politologie a filosofie. Seznamuje studující se základními aktuálními problémy a výzvami v této oblasti a sociologickými či politologickými teoriemi, které je reflektují. V rámci tematiky migrace pojednává především o ekonomické migraci, aktuálních podobách (globální) pracovní migrace, pracovní migraci do ČR nebo vybraných migračních teoriích, např. teorii dvojího (nebo segmentarizovaného) pracovního trhu. Co se týče tematiky práce, věnuje se tématům jako jsou prekarizace práce, post-industriální společnost nebo fenomén průmyslu 4.0 a jejich problematickým aspektům. | |||
Aplikace statistických metod v ekonomii | Ing. Vladimíra Hovorková Valentová, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na aplikaci vybraných statistických metod na data z oblasti ekonomie. Konkrétně se jedná o metody detekce závislostí různých typů proměnných (i vícerozměrné), vybrané problémy z analýzy časových řad (klasické i adaptivní přístupy k modelování časových řad, popis sezónní a náhodné složky ČŘ), vybrané metody vícerozměrné statistiky (shluková analýza, faktorová analýza). Součástí kurzu jsou také ukázky zpracování reálných dat v programu MS Excel a STATGRAPHICS Centurion XVII. Kurz volně navazuje na kurz Statistika v ekonomii pro pokročilé, tj. absolvování uvedeného kurzu není podmínkou. | |||
Asertivita | PhDr. Stanislava Exnerová | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzy budou probírány různé formy manipulace, které lidé používají někdy nevědomě, často však zcela vědomě a záměrně. Abychom se mohli manipulaci bránit, je užitečné umět ji rozpoznat a využít některé komunikační strategie – například asertivní techniky. V kurzu se bude mluvit tedy o manipulaci, tzv. asertivních právech a o jednotlivých technikách. | |||
Asertivita - manipulativní techniky a jak se jim bránit | PhDr. Stanislava Exnerová | 6 | Anotace |
nic | |||
My lidé jsme manipulativní. Někdo více, někdo méně. Vzájemně na sebe tlačíme a vzájemně se potřebujeme bránit, protože všeho moc škodí - a nevyhneme se tomu ani v akademickém prostředí. Pro obranu je důležité nejprve si vůbec uvědomit, že jsme manipulováni – mnohdy nám dojte až příliš pozdě, že je s námi manipulováno. V rámci kurzu si proto ukážeme, jakých „technik“ se pro manipulaci často používá, jak ji rozpoznat a jak účelně se tomu bránit, neboť použít proti tomu nějakou promyšlenou techniku je efektivnější, než improvizovat. O některých postupech si trochu povíme. Kurz je rozdělen do tří tematických bloků: Manipulátor a jeho hlavní zbraně, Kontramanipulace, asertivita a její základ a Asertivní techniky. | |||
Aspekty interkulturních kompetencí A | PhDr. Jana Jetmarová, Ph.D. | 4 | Anotace |
nic | |||
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními aspekty interkulturní komunikace. Pozornost bude věnována problematice kultury, identity a etnicity spolu se souvisejícími tématy (etnocentrismus, xenofobie). Důraz bude kladen v první řadě na vybudování interkulturních kompetencí, tzn. schopnosti efektivně a bez předsudků jednat s příslušníky odlišných kulturních či etnických skupin. V rámci kurzu budou posluchači seznámeni rovněž se základními specifiky nejvýznamnějších minoritních skupin v české a evropské společnosti. | |||
Aspekty interkulturních kompetencí B | PhDr. Jana Jetmarová, Ph.D. | 4 | Anotace |
nic | |||
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními aspekty interkulturní komunikace. Pozornost bude věnována problematice kultury, identity a etnicity spolu se souvisejícími tématy (etnocentrismus, xenofobie). Důraz bude kladen v první řadě na vybudování interkulturních kompetencí, tzn. schopnosti efektivně a bez předsudků jednat s příslušníky odlišných kulturních či etnických skupin. V rámci kurzu budou posluchači seznámeni rovněž se základními specifiky nejvýznamnějších minoritních skupin v české a evropské společnosti. | |||
Automatizace při práci s počítačem – klávesové zkratky a informační zdroje | Mgr. Kamil Nešetřil, Ph.D. | 4 | Anotace |
nic | |||
Kurz má dvě samostatné části. V obou bude po stručném teoretickém úvodu praktická část včetně nastavení programů podle individuelních potřeb účastníků. Jednotlivé části kurzu zahrnují - automatizaci rutinních úkonů ve Windows s využitím programu AutoHotkey, kdy libovolná klávesová zkratka, posloupnost znaků či kliknutí myši provede libovolnou akci. Např. vloží obsah schránky jako prostý text, spustí spořič obrazovky, vloží definovaný text (např. české uvozovky, nezlomitelnou mezeru, písmeno řecké abecedy, texty pro vyplňování formulářů, zdvořilostní fráze do e-mailu). Dále např. zrušení klávesy Caps Lock, klikací makra. - jak být informován o novinkách z webů, vědeckých časopisů, podcastů, YouTube atd. bez prostředníků (např. sociální sítě, vyhledávací algoritmy, e-maily). Jak mít tyto zdroje v jedné aplikaci, kde se mohou automaticky filtrovat podle použitých slov atd. Využitý software: Feedly, QuiteRSS (využívá technologie „RSS“, Atom, „feeds“). Je využíván zdarma dostupný software, který si můžete naistalovat na vlastní notebook. | |||
Design uživatelského rozhraní | Matúš William Horečný | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na znalosti a dovednosti při návrhu uživatelského rozhraní v různých aplikacích využívajících informační technologie. Účastníci kurzu se seznámí se základními pojmy (UX/UI – User Experience a User Interface) a návrhem pro jednotlivé elementy a komponenty. Nebudou chybět ani praktické ukázky a tipy na vylepšení návrhů. | |||
Didaktika | PeadDr. Jitka Jursová, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu Didaktika je posílit a rozšířit didaktické kompetence akademických pracovníků, vyučujících na VŠ. Účastníci kurzu prohloubí své znalosti a rozvinou praktické dovednosti v klíčových oblastech přípravy, realizace a evaluace vysokoškolské výuky – projektování a realizace výuky, volby a využívání didaktických prostředků, zkoušení a hodnocení studijních výsledků. Ovládnutí těchto vědomostí a dovedností determinuje efektivitu pedagogického působení vysokoškolských učitelů. | |||
E-learning na TUL - jak na kurzy | RNDr. Klára Císařová, Ph.D.; Ing. Josef Grosman | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz předpokládá znalosti základních principů a definice e-learningové podpory vzdělávání, struktury a obsahu e-learningových kurzů. V rámci kurzu bude probráno několik dalších modulů, přičemž důraz bude kladen na jejich procvičení u počítačů s pomocí lektora. Pozornost bude věnována budování banky úloh, která je pro pedagoga dlouhodobě velmi cenná a jak bude ukázáno, může být velmi pestrá různými typy úloh. Dále bude probrána a procvičena tvorba testů a jejich různé použití. Například testy mohou studenti používat pro svoje sebevzdělávání - self testy, nebo pedagogové k průběžnému či závěrečnému testování a hodnocení studentů. Další funkce, které mohou být pro pedagogy zajímavé jsou například různé reporty (přehledy "o chování" studentů na portále), modul docházka, práce se skupinami, nebo přehledy celkového hodnocení studentů, které mohou být užitečné při zkoušce. Řešeny mohou být i další moduly a funkce podle zájmu přítomných. | |||
E-learning na TUL - pro pokročilé | RNDr. Klára Císařová, Ph.D.; Ing. Josef Grosman | 8 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu je seznámit účastníky s některými pokročilejšími typy úloh a činnostmi v elearningovém portálu technické univerzity v Liberci. Účastníci si vyzkouší využívání prvků umožňujících vytvářet v kurzu interaktivní výukové materiály. V kurzu se zaměříme především na témata: úkoly (pokročilé nahrávání souborů, offline činnost), ankety, dotazníky, fórum, tvorba testů (přiřazování, krátká tvořená odpověď, vypočítávaná úloha) a princip banky úloh. Pozornost bude také věnována kopírování obsahu hotových kurzů do nové varianty (záloha, export a import materiálů), vytváření slovníků a dalších formátů vzdělávacích materiálů. | |||
E-learning na TUL - základní kurz | RNDr. Klára Císařová, Ph.D.; Ing. Josef Grosman | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz seznámí účastníky se základy práce v elearningovém systému ALS Technické univerzity v Liberci a obsahuje úvodní porci důležitých informací o tvorbě e-learningových kurzů na portálu. Součástí kurzu bude seznámení se současným chápáním e-learningu, seznámení s kurzy typu MOOC jako dalším podpůrným relevantním vzdělávacím zdrojem. Dále uživatel dostane návod, jak se do kurzu v elearningu přihlásí a které informace ze STAGu a ze serveru se streamovanými přednáškami jsou mu automaticky k dispozici. V kurzu budou řešena i další témata jako je registrace kurzů, oprávnění skupin uživatelů přístupu do kurzu, přidávání materiálů a činností do kurzu, práce s osobními soubory, asociace kurzů, tvorba slovníku, zadávání úkolů. Dále budou představeny interaktivní aktivity, které na portále lze využívat k podpoře zpětné vazby a kontrole porozumění předkládaným tématům v kurzu. | |||
Efektivní práce se softwarem aneb Báječný život v cloudu | Mgr. Martin Slavík, Ph.D | 8 | Anotace |
nic | |||
Jak zvýšit produktivitu práce pomocí kalendáře, sdílení souborů (a správce hesel). Úvod do použití GSuite od Google. Výhody a nevýhody. Můj Disk, Týmové disky, Google File Stream. Sdílení souborů. Webové rozhraní. YouTube jako prostředek pro výuku. Účet značky. Poradna pro řešení problémů. Bonus: každý účastník získá 1 EB (milion terabytů) volného místa v cloudu, pokud tedy Google nelže. Kurz proběhne v počítačové učebně, doporučuje se ale použít vlastní notebook. | |||
Elektronická tužka – podpora (nejen) distanční výuky | Mgr. Miroslav Slowik, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
anotace: Kurz je zaměřen na kreativní tvorbu výukového materiálu pro on-line/distanční vzdělávání. Nejprve půjde o přípravu 15 minutového videa, které bude kreslené na grafickém tabletu. Pak bude vizuální část namluvena vyučujícím tak, jak bývá běžné při přednášce nebo výkladu daného tématu. Účastníci se tak naučí pracovat s grafickým tabletem a jeho softwarem, budou umět převádět grafiku do videí, ty pak následně upravit v softwaru "střižna" a přidávat zvukovou stopu. Potřebné pomůcky: mobilní telefon, sluchátka, vlastní notebook s připojením na wifi. | |||
Etika | PhDr. Stanislava Exnerová | 8 | Anotace |
nic | |||
Problematika morálky a etiky bude v kurzu pojednána v souvislosti s poznatky moderních přírodních věd v duchu evoluční etiky. Studenti si v širším kontextu upřesní představy o důležitých etických kategoriích: důstojnost, spravedlnost, altruismu a tolerance. Seznámí se s etickými aspekty vzdělávání a výchovného působení a kurz bude uzavřen modelováním etického kodexu vysokoškolského pedagoga. | |||
Git - správa verzí nejen pro programátory | Mgr. Jiří Vraný, Ph.D. | 4 | Anotace |
nic | |||
Git je systém pro správu verzí. Umožňuje snadno a rychle se vrátit v čase a zase zpět, usnadňuje týmovou spolupráci, zjednodušuje zálohování vaší práce. Hodí se pro všechny textové formáty. Tedy nejen pro zdrojové kódy počítačových programů, i když právě kvůli nim přišel na svět. Můžeme ho ale využít i pro dokumenty, naměřená či nasbíraná data, konfigurační soubory a mnoho dalších. V rámci kurzu projdeme systém git od základních pojmů a běžných operací až po pokročilé operace jako je spojování větví, řešení konfliktů, rebase a další. Součástí kurzu budou také praktická cvičení k jednotlivým tématům. Předchozí znalost programování není vyloženě nutná. Git budeme ovládat z příkazové řádky, hodí se tedy alespoň základní zkušenost s tímto prostředím. Vhodné je mít vlastní notebook se systémem Linux nebo Windows 10 a funkční připojení přes Eduroam. | |||
Hodnocení a rozvoj pracovníků TUL (systém a aplikace) | Mgr. Jitka Havlíková | 2 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu je příprava vedoucích pracovníků TUL na systém hodnocení a rozvoje pracovníků připravený v rámci projektu ROLIZ. V rámci kurzu bude představen systém hodnocení, jeho význam, harmonogram realizace, kroky procesu hodnocení, role vedoucího v hodnocení, oblast sebehodnocení, příprava na hodnocení, realizace hodnocení. Nastavený systém je cílen jako podpora pro další personální procesy (odměňování, rozvoj a další vzdělávání a kariérní růst). Další část je zaměřena na přestavení aplikace na hodnocení a rozvoj pracovníků. Tato část kurzu je zaměřena na vysvětlení práce s aplikací "Hodnocení a rozvoj pracovníků". Zahrnuje přestavení struktury aplikace, role v aplikaci, postup při hodnocení pracovníků, jak pracovat s aplikací. Je důležité vzít si na kurz vlastní notebook, aby se mohla práce s aplikací vyzkoušet. | |||
Hodnotící pohovory | Mgr. Štěpán Konečný, Ph.D. | 4 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na úspěšné zvládnutí hodnotícího rozhovoru mezi pracovníkem a jeho nadřízeným. Cílem kurzu je pochopení a zvládnutí technik dialogu mezi zúčastněnými stranami hodnocení, zbavení se obav ať už ze strany hodnoceného, tak ze strany hodnotitele. Zájemci o tento kurz by si po jeho absolvování měli odnést základní znalosti pro dávání i přijímání zpětné vazby výkonu pracovníkům, předcházení konfliktům a jejich případným řešením. Obsah kurzu: Podmínky úspěchu hodnotícího pohovoru; Příprava na hodnotící pohovor, důležité principy pro jeho správné vedení; Zásady a struktura hodnotícího pohovoru; Požadavky na hodnotitele; Fáze hodnotícího rozhovoru (příprava, vedení, samotná realizace). Kurz bude veden v návaznosti na navrhovaný systém hodnocení a rozvoje zaměstnanců TUL. | |||
Jak na aktivizační metody a gamifikaci aneb využití Kahootu ve výuce | Mgr. Martin Slavík, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
Kurz je určen pro všechny příznivce moderní a efektivní výuky. Vyzkoušíme online test Kahoot jako žáci i učitelé. Porovnáme dostupné testovací alternativy. Vyměníme si zkušenosti. Vytvoříme společný test pomocí importu ze sdílených Tabulek Google. Zkusíme technické vychytávky: správce hesel, mobilní hotspot, fotobanky. Každý by si měl vytvořit alespoň jeden hotový Kahoot pro vlastní výuku. Kurz proběhne v počítačové učebně s připojením k internetu, ale doporučujeme vzít si chytrý telefon a/nebo notebook s funkčním připojením k internetu (http://liane.tul.cz/cz/Wi-Fi_Autentizace_Eduroam). | |||
Jak se učit cizí jazyky | Mgr. Lucie Příšovská | 8 | Anotace |
nic | |||
Znalost alespoň jednoho cizího jazyka je v současné době považována za samozřejmost. Kurz Jak se učit cizí jazyky je určen těm akademickým pracovníkům, kteří si neví rady, kde a jak začít či by se naopak rádi dozvěděli, jak svou jazykovou úroveň zlepšit. Cílem jednodenního kurzu je vybavit akademické pracovníky znalostmi a dovednostmi, které jim pomohou získat z učení jazyka co nejvíce. Dozví se, jak se motivovat k učení, jaký typ jazykového studenta jsou, jakým způsobem a jak často je třeba se učit, jak si znalosti uchovat v paměti a jak procvičovat dovednosti psaní, čtení, poslechu a mluvení. Kurz je v češtině a je určen studentům všech cizích jazyků. | |||
Jak vést hodnotící rozhovor | PhDr. Magda Nišponská, Ph.D. | 4 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu je připravit vedoucí pracovníky na vedení hodnoticího rozhovoru v rámci systému hodnocení a rozvoje pracovníků TUL. Kurz pomůže vedoucím zajímat se reflektujícím způsobem o individuální potřeby pracovníků tak, aby je podpořili v co nejlepším výkonu jejich profesní role. Účastníci se obeznámí s teorií reflektivity a souvisejícími pojmy. V navazujících praktických aktivitách si vyzkoušejí vedení cvičného reflektivního rozhovoru s dalším účastníkem kurzu. Díky praktické zkušenosti si účastníci kurzu uvědomí význam reflektivity, otevřenosti a autenticity při suportivním rozhovoru. Nové poznatky, zkušenosti a praktické kompetence získané v tomto kurzu poté účastnící dokáží úspěšně přenést do reálné praxe vedení hodnotících rozhovorů se svými zaměstnanci. | |||
Klimatické změny: fakta, mýty, rizika a možnosti nápravy | prof. Ing. Josef Šedlbauer, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Z čeho vychází a čím je podložený vědecký konsensus o klimatické změně a o vlivu lidské činnosti. Klimatická změna jako zesilovač globálních problémů - přelidnění, nedostatku vody, nakládání s krajinou v průmyslovém zemědělství, fosilní energetiky. Současný stav a výhledy pro příští desetiletí. Co můžeme udělat pro adaptaci a pro mitigaci (omezení příčin problému), co je efektivní. Kurz je určen zejména pro akademické pracovníky ve společenských a přírodních vědách, v ekonomických oborech, architektuře a urbanismu, energetice. | |||
Koloristika | doc. Ing. Michal Vik, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz Koloristiky je koncipován tak, aby byly účastníci schopni efektivně využívat měřící techniku v oblasti kolorimetrie a spektrofotometrie. Hlavní témata kurzu jsou Přístrojová technika - Kolorimetry a spektrofotometry, CIE geometrie měření, Praktické problémy měření Fyziologie vnímání barev, Vizuální klamy a defekty vnímání barev, Techniky vizuálního hodnocení barev, Atlasy barev, Kolorimetrické soustavy CIE XYZ, CIELAB, Vyjadřování barevných rozdílů, Chromatická adaptace, von Kriesův model, BFD CAT, CIE CAT00 – Komplexní modely pro hodnocení barevnosti a vzhledu – Hunt, Nayatani, CIE CAM97 a CIE CAM 02. | |||
Komunikace, asertivita, sebereflexe | Mgr. Jiří Motl, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Seminář sociální psychologie je zejména zaměřen na interakční aktivity, které účastníkům umožní reflektovat to, jak reagují v různých sociálních situacích. Předmět je věnován problematice kooperace, sociální percepce, asertivity a autority, se zvláštním zaměřením na oblast školství. Seminář je rozdělen do dvou částí: 1. Principy sociální psychologie v praxi. 2. Komunikace, asertivita, sebereflexe. | |||
Komunikační dovednosti | Mgr. Ing. Alexandra Hochmanová | 16 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu je seznámit účastníky se základními problémy, pojmy a metodami psychologie a sociologie a jejich využitím v praxi; Poskytnout posluchačům charakteristiku sociálně ekonomického prostředí. Pomoci posluchačům v poznávání osobnosti vlastní i spolupracovníků, seznámit je s motivací a stimulací pracovního chování a řešením konfliktů. Cílem je v návaznosti na teoretické znalosti studentů provést nácvik komunikačních dovedností souvisejících s úspěšným výkonem práce/role manažera. Účastníci se naučí vyhodnocovat své jednání v roli manažera a volit vhodné nástroje pro manažerské řešení situací formou praktického nácviku konkrétních technik, řešení zadaných případových studií a rozboru podaných výkonů. | |||
Komunikační dovednosti pro akademické pracovníky | Mgr. Lucie Příšovská | 8 | Anotace |
nic | |||
Cílem jednodenního kurzu Komunikačních dovedností je vybavit akademické pracovníky dovednostmi, které potřebují v interakci se svými studenty a kolegy. Jedná se o praktický workshop, ve kterém se na základě teoretických poznatků a zkušeností z praxe během 8 hodin účastníci dozví, jak udělat dobrý první dojem, jak správně a poutavě mluvit před skupinou žáků či kolegy, jak vést rozhovor a aktivně naslouchat. Budeme se zabývat řešením konfliktů, neverbální komunikací a okrajově prezentačními dovednostmi. Na závěr bude prostor pro jednotlivé příklady z vlastní praxe. | |||
Kreditová mobilita v rámci programu Erasmus+ | Michaela Andělová | 6 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na větší využívání mobilit na TUL, a to jak na výjezdové, tak i příjezdové mobility (studijní pobyt, praktická stáž, výukový pobyt). Kreditová mobilita nabízí možnosti, které mají výrazně vyšší motivační prvek pro zapojení studentů do mezinárodního prostředí, např. stipendiem nebo destinacemi při výjezdu. V rámci kurzu budou účastníci seznámeni s obecnými principy fungování programu Kreditová mobilita Erasmus+. Budou představeny možnosti zapojení do projektu a pracovních postupů (např. jak připravit úspěšně žádost), a to včetně možné podpory ze strany Zahraničního oddělení TUL. Dále budou podány informace o možnostech financování jednotlivých mobilit, o místech realizace mobilit a dalších motivačních prvcích pro účastníky. Chybět nebudou ani informace o průběhu samotné realizace projektu, o administrativních postupech a povinnostech pro účastníky i koordinátory a o diseminačních aktivitách projektu a jeho vlivu na uznávání zahraničních zkušeností v rámci studia či pracovního zařazení. V průběhu prezentace budou sdíleny i příklady dobré praxe z předchozích úspěšných projektů a v neposlední řadě dojde k informování o novinkách v programu pro následující programové období. Samozřejmostí bude prostor pro dotazy. | |||
Kurz grafického editoru Inkscape | Mgr. Miroslav Slowik, Ph.D | 7 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na zpracování výstupů z grafického tabletu a elektronické tužky v programu Inkscape. Tento grafický editor je určen pro tvorbu kvalitního vzdělávacího audiosouboru, kurz se zaměří na zpracování statického grafického obrazového materiálu. Účastníci se naučí základní dobarvovací techniky psaného textu, dále pak modifikovat a metamorfovat svůj rukopis, a vytvářet tak grafické přehledy, mapy, organigramy, obrázky, ilustrace a další podpůrné materiály pro práci akademického pracovníka. | |||
Kurz první pomoci | Barbora Suchá | 4 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na poskytnutí první pomoci při nejčastějších akutních stavech, které bezprostředně ohrožují život nebo zdraví člověka. Po teoretickém bloku (2 hodiny) bude následovat praktický nácvik postupů poskytování první pomoci (2 hodiny). Účastnící kurzu budou seznámeni se specifiky volání na tísňovou linku 155 a 112. Zároveň budou informováni o možnosti využití telefonicky asistovaných služeb operačních středisek zdravotnických záchranných služeb v ČR. | |||
LabView pro zpracování obrazu | Ing. David Krčmařík, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na základní principy LabView. V rámci kurzu budou účastníci nejprve seznámeni obecně s problematikou LabView. Dále budou probrány základní knihovny, princip tvorby front, časovače, seskupení dat a přerušení, knihovny pro obrazovou analýzu, MAX a základní postupy pro DAQmx. | |||
LabView – pokročilé metody zpracování obrazu | Ing. David Krčmařík, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na zpracování obrazových dat v LabView. V rámci kurzu bude účastníkům vysvětlena producer-consumer architektura a jak využít paralelismus. Dále bude probráno zpracování offline obrazu (simulace pohybu) a síťová komunikace s důrazem na TCP. Kurz se také zaobírá i dalšími pokročliými metodami zpracování obrazu (eroze, dilatace) a vytvářením instancí za běhu pro zrychlení snímání. Účastníci si zpracování obrazových dat v LabView vyzkouší na praktických příkladech a to včetně demonstrace častých chyb při řešení (s uvedením, jak tyto chyby odstranit). | |||
Metrologie | Ing. František Dvořáček | 8 | Anotace |
nic | |||
Hlavním obsahem školení budou části zaměřené na obecnou metrologii a kalibrace měřidel. Bude probrán zákon č. 505/1990 Sb. v platném znění - zákon o metrologii a související vyhlášky MPO, kde bude vysvětleno zejména dělení měřidel, definice metrologické návaznosti, uvádění měřidel na trh atd. Dále budou vysvětleny základní pojmy používané v metrologii definované zákonem, mezinárodním slovníkem VIM a technickými normami. Část školení bude zaměřena na mezinárodní spolupráci v metrologii včetně aktuální redefinice jednotek SI a bude popsáno uspořádání v ČR. Technická část se bude zabývat vyjadřováním výsledků měření, nejistotami měření, využitím nejistot, rekalibračními intervaly a okrajově akreditací kalibračních laboratoří. | |||
Mezikulturní porozumění nejen v pracovním prostředí | Martin Fišer; Mgr. Jana Dluhošová | 6 | Anotace |
nic | |||
S nadhledem pojaté nahlédnutí do toho, jak můžeme předcházet kulturním nedorozuměním - nejen v pracovním prostředí, které často vznikají na základě odlišné kultury přicházející z různých koutů světa. Kurz má dvě části: 1) Po definici základních termínů a zamyšlení se, co vše kultura může obsahovat, se podíváme do vybraných kulturních prostředí a do nejrůznějších složek toho, co vše hraje důležitou roli při komunikaci s lidmi z jiného kouta světa. Jaké jsou rozdíly ve vnímání času, prostoru, náboženství, ve stravovacích zvyklostech ale také v neverbální komunikaci nebo třeba v míře humoru napříč národy? A jak zase nahlíží jiné národy na nás? Jak velkou roli hrají při komunikaci stereotypy? Cílem přednášky je zamyslet se nad kulturními odlišnostmi a předcházet tak nedorozuměním, ať už na pracovišti, tak v osobním životě. 2) Praktický pohled na život studenta z odlišného sociokulturního prostředí-příčiny projevů sociokulturní odlišnosti-tipy na organizaci Welcome workshopů (uvítacího kursu pro zahraniční i české studenty) - konstruktivní řešení nedorozumění a konfliktů,mediace-multilingvní vzdělávání-soužití různých sociokulturních skupin-národnostní menšiny v ČR-mezikulturní dialog v ČR. | |||
Microsoft Excel - pro pokročilé | Ing. David Kubát, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
Účastníci si osvojí použití funkcí POZVYHLEDAT, INDEX, pokročilé použití funkce SVYHLEDAT a dalších analytických funkcí. Naučí se, jak chránit své dokumenty proti nechtěným úpravám a jak propojit dokumenty pomocí hypertextových odkazů. Součástí kurzu bude i práce s grafy, použití nástroje Hledání řešení a Citlivostní analýza. Účastnící se také naučí, jak přizpůsobit prostředí MS Excel pro vyšší efektivitu práce. | |||
Microsoft Excel - základní kurz | Ing. David Kubát, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
Účastníci se seznámí s prostředím programu MS Excel a jeho základními funkcemi (absolutní adresace, práce s průvodcem funkcemi, datumové a časové funkce). Dále s funkcemi pokročilejšími (statistickými a vyhledávacími) a vnořenými. Naučí se také propojování listů a sešitů pomocí vzorců. Na závěr proběhne úvod do kontingenčních tabulek a případné individuální konzultace. | |||
Mluvený projev – základ efektivní komunikace | MgA. Zuzana Bubeníčková | 4 | Anotace |
nic | |||
Základy efektivní komunikace a jejich využívání v interpersonálním styku, vizuální část mluveného projevu, stavba a struktura prezentace vlastní práce, zásady mluveného projevu v rámci připravených přednášek i improvizovaných vystoupení. | |||
Moderní technologie na Katedře netkaných textilií | doc. Ing. Eva Kuželová Košťáková, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu budou účastníkům představeny moderní technologie v oblasti výroby netkaných textilií a výroby a testování materiálů pro tkáňové inženýrství a drug delivery. Budou prezentovány nejnovější postupy v oblasti aplikace nanovlákenných materiálů v medicíně. Dále budou moci účastníci kurzu nahlédnout do provozu v biologické laboratoři a na konkrétních příkladech jim bude představeno, jak jsou obvykle vlákenné materiály spolu s biologickým materiálem testovány. V neposlední řadě bude v poloprovozu katedry netkaných textilií představena (praktická ukázka s výkladem) linka na výrobu hybridních nití s obalem z nanovláken vyráběného pomocí AC electrospinningu. | |||
Morální rozhodování - svoboda a odpovědnost | PhDr. Stanislava Exnerová | 8 | Anotace |
nic | |||
Svobodná vůle a lidský mozek, osobní odpovědnost za vlastní chování, morální rozhodování, působení sociálního prostředí, návyky, sebekontrola a svědomí. Pohled z hlediska neurověd a evoluční etiky. | |||
Motivační seminář pro střední management | Mgr. Ing. Alexandra Hochmanová | 16 | Anotace |
nic | |||
„Motivační seminář pro střední management“ dává manažerům konkrétní tipy a návody na přežití v roli šéfa, tak aby měli svoje firmy a lidi v nich pod větší kontrolou než doposud, a to bez často zbytečného přetěžování sebe a klíčových lidí ve skupině. Pracuje se základními pojmy, ale zaměřuje se na praktické příklady a zkušenosti. | |||
Možnosti využití laboratorních přístrojů při zpracování absolventských prací | Ing. Iveta Danilová | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu budou účastníkům představeny vytipované laboratorní přístroje, které je možné využít i v rámci zpracování bakalářských a diplomových prací. Bude se jednat například o fluorescenční mikroskopy, optické mikroskopy, spektrofotometry a centrifugu. Součástí bude i praktická část práce na zmíněných přístrojích. | |||
Nové metody konstruování s CAD systémem CREO | Radovan Míček, AV ENGINEERING, a.s. | 6 | Anotace |
nic | |||
Obsahem kurzu jsou nové metody konstruování a optimalizace konstrukce pro 3D tisk v prostředí CREO 5.0 a CREO 6.0, (objemové a plošné modelování, tvorba výkresové dokumentace, sestavy, optimalizace, volnoplošné modelování). Pro účast na kurzu se předpokládají alespoň základní znalosti pro práci v prostředí CREO, eventuelně pro konstruování s pomocí CAD 3D. | |||
Pedagogická psychologie | Mgr. Jiří Motl, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V kurzu se posluchač seznámí se základními tématy pedagogické psychologie jako je učení, vyučování, výchova, inteligence, paměť, kreativita atp. Budeme se věnovat i problematice práce s různými formami znevýhodnění. | |||
Plánování a řízení projektů pomocí software MS Project | doc. Ing. Petr Lepšík, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na seznámení a osvojení si práce se SW MS Project při plánování a řízení projektů. MS Project je nejpoužívanějším SW nástrojem určeným k plánování a řízení projektů. SW umožňuje centrální plánování úkolů, tvorbu harmonogramu práce např. pomocí Ganttova, či síťového diagramu, správu lidských a materiálových zdrojů, správu rozpočtu projektu. Dále umožňuje porovnání verzí projektových plánů, vedení více projektů najednou s využitím centrálního fondu zdrojů. Rozsáhlé jsou možnosti reportingu s ohledem na účel reportu. Kurz bude probíhat v počítačové učebně. | |||
Poradenská komunikace | PhDr. Jana Procházková | 8 | Anotace |
nic | |||
Cílem předmětu je získání teoretických i praktických znalostí a dovedností ve specifické komunikaci – poradenské komunikaci. V teoretické části si frekventanti zopakují bazální faktory, které komunikaci podmiňují a ovlivňují: Vytváření vztahu poradce-klient: možnosti na straně poradce, taktiky navazování a rozvíjení vztahu Techniky naslouchání a vedení rozhovoru: techniky komunikaci rozvíjející a jejich užití a postupy komunikaci bránící. Komunikace v průběhu vedení klienta: Komunikace – základní pojmy. Komunikační schéma v průběhu vedení klienta. Co si sdělujeme? Dospívání a zvláštnosti komunikace s dospívajícími. Bariéry v komunikaci. Naslouchání. Otázky, zpětná vazba, rozhovor. Nonverbální komunikační dovednosti v poradenském procesu: jejich složky a možnosti využití v komunikaci. Řeč těla – neverbální komunikace v poradenském procesu. Asertivita v pedagogických podmínkách. V části praktické si účastníci kurzu interaktivní formou procvičí stěžejní techniky a dovednosti poradenského procesu v průběhu vedení klientů/studentů: Základní dovednosti k vedení efektivní komunikace, komunikace na všech úrovních – verbální, neverbální, paraverbální, význam zpětné vazby, dovednosti v používání různých zpětných vazeb, asertivita. Zásady navázání dobrého kontaktu, atmosféry, motivace a stimulace v dyadickém a poradenském vztahu. Význam nonverbálních dovedností v procesu komunikace – proxemika, gestika, mimika, intonace, význam pauz v neverbální komunikaci, haptika. | |||
Práce s kulturní diverzitou studentů | Mgr. Lucie Hubertová, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurs účastníky seznámí s psychologickými aspekty života mladých lidí ve dvou kulturách-a to jak u druhé generace migrantů (tj. těch, co se již v ČR narodili nebo se přistěhovali do ČR do 12 let věku), tak i u mladých lidí, kteří do nové země přicházejí až v dospělosti, například ze studijních důvodů (první generace). Budeme se věnovat zejména vývoji identity (osobní, etnické) a vybraným psychologickým fenoménům, které se životem ve dvou kulturách souvisejí a projevují se často i v univerzitním prostředí-fenomén vykořenění, fenomén tichého období atd. Kurs je koncipován zejména prakticky, vše bude demonstrováno na příkladech z pedagogické i výzkumné praxe lektorky. Kurz obsahuje i sebezkušenostní část. | |||
Práce s tkáňovými kulturami | Ing. Iveta Danilová | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na práci s buněčnými liniemi - kultivace buněk a testování cytotoxicity materiálů in vitro pomocí metody AlamarBlue. Účastníci budou seznámeni se všemi přístroji potřebnými k analýze vzorků, se zásadami práce v biohazard boxu a s možností využití těchto testů v rámci kvalifikačních prací studentů. | |||
Práce s vědeckými informacemi aneb Citace lehce a hravě | Mgr. Martin Slavík, Ph.D | 8 | Anotace |
nic | |||
Využití volně dostupného bibliografického manažeru Zotero ve vědecké práci. Vědecký workflow. Pirátské weby. Predátorské časopisy. Základy práce, tipy a triky. Stažení plných textů jedním klepnutím, poznámky, štítky, nalezení metadat/citací k PDF souborům, využití identifikátorů (ISBN, DOI), sdílení, export a import knihoven, úprava citačních stylů, instalace na USB disk, práce v cloudu, doplňky pro textové editory, hromadná změna citačního stylu. Poradna pro řešení problémů. Na konci kurzu dokážete citovat opravdu velmi rychle (100 citací pod 10 s). | |||
Praktická angličtina pro akademické pracovníky | Mgr. Lucie Příšovská | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je určen akademickým pracovníkům, kteří používají angličtinu ve své práci. Je zaměřím se na práci s jazykem během výuky a během prezentací. Dalším tématem bude komunikace v angličtině se studenty či kolegy. V druhé části bude prostor pro jazykové či metodické dotazy. Kurz je veden v angličtině. Předpokladem pro účast na kurzu je znalost anglického jazyka alespoň v rozsahu A2 (mírně pokročilý). | |||
Praktická výuka výtvarného studia Návrhářství skla a šperku | Ing. Renata Štorová, CSc. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu se účastníci seznámí se specifickou činností laboratoří na výrobu, úpravu a dekorování sklářských a šperkařských výrobků Katedry designu na detašovaném pracovišti v Jablonci n.N. Laboratoře představují komplexní technologické zázemí pro realizace studentské designérské tvorby. Součástí kurzu jsou ukázky jednotlivých technologií s odborným výkladem a ukázky studentské tvorby v Galerii N (na tomtéž pracovišti). Závěr kurzu je prohlídka výstavy semestrálních prací za LS 2017/2018 a diskuze na téma Význam praktické výuky pro kvalitu výtvarně – technologického studia „designu“. | |||
Praktické dovednosti v MS Word | Ing. David Kubát, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
Účastníci se naučí používat předdefinované i vlastní styly, pracovat s oddíly (odlišné formátování různých částí dokumentu - okraje, číslování stran aj.), vytvářet seznamy obrázků a tabulek a využívat rozšířených možností tabulátorů. Součástí kurzu bude seznámení s nástrojem hromadná korespondence (využití nejen pro korespondenci), ukázka nahrazování formátů a další praktické postupy včetně ukázky nástroje pro revize a porovnání dokumentů. | |||
Praktické použití defibrilátoru LIFEPAK 15 a systému Lucas | Ing. Václav Dedek, MBA | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci semináře budou účastníci seznámeni s manipulací a ovládáním defibrilátoru LIFEPAK 15 a systému pro nepřímou srdeční masáž Lucas. Součástí semináře bude také praktický nácvik použití přístroje, a to z hlediska výuky i zdravotnické praxe. Seminář je primárně koncipován pro odborníky s lékařským a nelékařským vzděláním, a to s ohledem na nutnost pokročilých znalostí v biomedicínských oborech. | |||
Praktické využití diagnostického přístroje PHILIPS AFFINITI 70G | Ing. Jiří Šťastný | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu budou účastníci seznámeni s ovládáním ultrazvukového diagnostického přístroje PHILIPS AFFINITI 70G. Budou také seznámeni se softwarem přístroje, jeho údržbou, dvěma druhy sond a součástí kurzu bude i praktická ukázka obsluhy přístroje. Kurz je primárně koncipován pro odborníky s lékařským a nelékařským vzděláním, a to s ohledem na nutnost pokročilých znalostí v biomedicínských oborech. | |||
Praktické využití laboratoří Katedry materiálového inženýrství | Ing. Blanka Tomková, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Účastníci kurzu budou seznámeni s přístrojovým vybavením laboratoří Katedry materiálového inženýrství a jeho využitím při výukových i vědecko-výzkumných aktivitách katedry. Laboratoře jsou vybaveny přístroji na měření základní struktury a vlastností textilních vláken (klasických i speciálních), analýzu 2D i 3D vlákenných struktur, dále pro vývoj, výrobu a testování konstrukčních kompozitů s textilní výztuží. K dispozici jsou laboratoře zabývající se obecnou i speciální mikroskopií, pokročilou spektrofotometrií, chemickou technologií zušlechťování, úpravou povrchů textilních struktur plasmou, laserem, utrazvukem či mikrovlnami. Dále jsou zde laboratoře pro analýzu termických a termomechanických vlastností, dynamicko-mechanických, elektrických a optických vlastností vlákenných struktur a mnohé další měřící systémy (analýza vzhledu, povrchových vlastností, velikosti a distribuce částic apod). Účastníci budou seznámeni s možnostmi využití jednotlivých přístrojů. Součástí kurzu jsou ukázky práce na jednotlivých přístrojích a jejich využití pro různé typy vlákenných materiálů. | |||
Praktické využití monitoru Philips MX800 a telemetrického systému Philips IntelliVue | Ing. Daniel Gross, S&T Plus s.r.o. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci semináře budou účastníci seznámeni s manipulací a ovládáním modulárního pacientského monitoru Philips MX800 a telemetrického systému Philips IntelliVue. Součástí semináře bude také praktický nácvik použití přístrojů, a to z hlediska výuky i zdravotnické praxe. Seminář je primárně koncipován pro odborníky s lékařským a nelékařským vzděláním, a to s ohledem na nutnost pokročilých znalostí v biomedicínských oborech. | |||
Praktické využití pacientského simulátoru SIMMAN 3G ve výuce. | Vratislav Příhoda | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci semináře budou účastníci seznámeni s ovládáním pacientského simulátoru SIMMAN 3G. Budou také seznámeni se softwarem celotělového modelu pacienta s programovatelným fyziologickým chováním a s možností nastavení různých patologických stavů a jejich klinických příznaků. Seminář je primárně koncipován pro odborníky s lékařským a nelékařským vzděláním, a to s ohledem na nutnost pokročilých znalostí v biomedicínských oborech. | |||
Praktické využití pacientského simulátoru SIMMAN 3G ve výuce. | Ing. Simona Knoppová | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci semináře budou účastníci seznámeni s ovládáním pacientského simulátoru SIMMAN 3G. Budou také seznámeni se softwarem celotělového modelu pacienta s programovatelnými fyziologickými funkcemi a s možností nastavení různých patologických stavů a jejich klinických příznaků. Seminář je primárně koncipován pro odborníky ve zdravotnictví, ale je otevřen i dalším zájemcům. | |||
Praktické využití plicního simulátoru ASL ve výuce. | Vratislav Příhoda | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci semináře budou účastníci seznámeni s ovládáním dýchacího simulátoru ASL, který je možné připojit k pacientskému simulátoru SIMMAN 3G. Aktivní plicní simulátor umožňuje trénink spontánní, invazivní i neinvazivní ventilace plic se simulací měření saturace hemoglobinu SpO2 a měření CO2 na konci výdechu při nácviku ventilace. Seminář je primárně koncipován pro odborníky s lékařským a nelékařským vzděláním, a to s ohledem na nutnost pokročilých znalostí v biomedicínských oborech. | |||
Představení poloprovozní výrobní linky pro výrobu netkané textilie. | Ing. Jiří Chaloupek Ph.D.; Bc. Filip Sanetrník | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz bude věnován nejprve teorii k přípravě a výrobě materiálů. Účastníci budou seznámeni s možnostmi výroby netkaných textilií, představeny budou také další materiály a možnosti využití v průmyslové praxi. Následovat bude praktická část kurzu pro vlastní výrobu materiálů. Každý účastník bude mít možnost se zapojit do procesu výroby (bude možné si vyrobené materiály ve formě vzorků odnést). V závěru kurzu proběhne panelová diskuze nad vytvořenými materiály včetně možnosti využití technologie zejména v bakalářských a diplomových pracích, případně v další výuce. Diskuze bude otevřena tématům: recyklace materiálů, cirkulární hospodářství a možnost uplatnění netkaných textilií jako kompozitní materiály. | |||
Prezentační dovednosti v angličtině pro akademické pracovníky | Mgr. Lucie Příšovská | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu mají účastníci možnost si zdokonalit svoji angličtinu pro prezentace a mluvený projev před studenty, kolegy a na konferencích. Kromě nových jazykových znalostí a dovedností, vhodných pro prezentace vlastní práce, budou účastníci seznámeni s technikami, jak zaujmout publikum, jak udělat dobrý první dojem a naučí se strukturovat prezentaci tak, aby měla co největší dopad. Seminář je praktický, s nácvikem prezentačních dovedností. Kurz bude probíhat v anglickém jazyce. | |||
Principy sociální psychologie v praxi | Mgr. Jiří Motl, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Seminář sociální psychologie je zejména zaměřen na interakční aktivity, které účastníkům umožní reflektovat to, jak reagují v různých sociálních situacích. Předmět je věnován problematice kooperace, sociální percepce, asertivity a autority, se zvláštním zaměřením na oblast školství. Seminář je rozdělen do dvou částí: 1. Principy sociální psychologie v praxi. 2. Komunikace, asertivita, sebereflexe. | |||
Přípravná fáze projektu | Ing. Alfons Rokoš | 8 | Anotace |
nic | |||
Účastníci kurzu budou seznámeni se základními charakteristikami projektu a zásadami projektového řízení. Dále budou seznámeni s postupy, které jsou využívány v přípravné fázi projektu, od podnětu k námětu a projektovému záměru. Nedílnou součástí bude i výklad o potenciálních finančních zdrojích, včetně porovnání výhod a nevýhod vnějších zdrojů privátních a vnějších zdrojů veřejných. Dále bude výklad pokračovat postupy pro zpracování příloh projektové žádosti (např. Studie proveditelnosti) a konkrétnímu zpracování žádosti. | |||
Psychologie osobnosti | PhDr. Lenka Kollerová, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz představuje hlavní poznatky psychologie osobnosti a nastiňuje jejich aplikace do pedagogiky a běžného života. Náplň kurzu je členěna do čtyř oblastí: 1. temperament, 2. teorie osobnosti, 3. výkonové charakteristiky a 4. motivace a zvládání zátěže. Psychologie osobnosti se zaměřuje na zachycení rozdílů mezi lidmi a porozumění jedinečnosti člověka v tom, jak se chová relativně konzistentně napříč různými situacemi. Daný obor například přináší pojem extraverze, kterou chápe jako jednu ze základních dimenzí, která do určité míry vysvětluje, proč někdo vyhledává širokou společnost druhých a jiný ne. Extraverze a další charakteristiky osobnosti nám pomáhají nejen porozumět chování lidí, ale i ho predikovat, proto jsou osobnostní testy tak oblíbenou součástí různých výběrových řízení. Kurz postupně provede účastníky daným oborem od neurobiologických základů osobnostních charakteristik až po nezanedbatelnou roli těchto charakteristik při zvládání stresu, například stresu spojeného s výkonem ve škole či v práci. Kurz s pomocí praktické ukázky nastíní i možnosti a limity tolik rozšířených osobnostních testů. | |||
Python - programování pro všechny | doc. Mgr. Jan Březina, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Python je jednoduchý, ale flexibilní jazyk velmi používaný zejména pro vědecké výpočty, práci s daty, strojové učení a webové projekty. Účastníci kurzu se naučí vytvářet jednoduché výpočetní a konverzní skripty a získají orientaci v rozsáhlém ekosytémy knihoven. Součástí kurzu bude i základní seznámení s nástrojem Git a službou GitHub pro verzování a sdílení zdrojových kódů. Předpokládá se základní znalost programování. Dále vlastní notebook s právy pro instalaci, systém Linux nebo Windows 10, funkční připojení přes Eduroam. | |||
Realizační fáze projektu | Ing. Alfons Rokoš | 8 | Anotace |
nic | |||
V tomto kurzu budou účastníkovi předávány informace a vštěpovány postupy, které povedou k efektivní realizaci projektu. Pozornost účastníků kurzu bude zaměřena na postupy vedoucí k úspěšné realizaci projektu, komunikaci s poskytovatelem finančních prostředků, řízení změn a zpracování zpráv o pokroku a žádostí o platbu. Nedílnou součástí kurzu budou i informace o zajišťování publicity, spolupráce s kontrolními orgány, ochrany osobních údajů a archivaci. | |||
Rétorika | MgA. Zuzana Bubeníčková | 8 | Anotace |
nic | |||
Základy efektivní komunikace a jejich využívání v interpersonálním styku, adekvátní poskytování zpětné vazby, dovednost v oblasti asertivního chování a transakční analýzy. | |||
Role pedagoga ve vzdělávání dospělých | RNDr. Helena Zlámalová, CSc. | 8 | Anotace |
nic | |||
Současné trendy ve vzdělávání dospělých. Distanční forma vzdělávání, její přednosti a rizika. Role vzdělavatele, specifika tutorské práce, specifika studijního textu. Hodnocení výsledků učení, certifikace. | |||
Rozvoj tvořivosti | PhDr. Stanislava Exnerová | 8 | Anotace |
nic | |||
Někdy bychom si přáli být nápaditější, originálnější… zkrátka tvořivější. Pak může být užitečné, ujasnit si, co nám v tom brání. Bariér tvořivosti je bohužel celá řada. Styděli byste se například poznamenávat si svoje nápady na fotbalovou branku? Dívali byste se na film vzhůru nohama? Věříte vlastním očím? Použili byste na prototyp dětskou stavebnici? Dovolila by vám rodina rozmontovat na štědrý den gramofon, na kterém si tradičně přehrává oblíbené koledy? Obáváte se nařčení z čarodějnictví? I procesu tvorby je možné lépe rozumět a jít mu naproti. Co je intuice? Mohou se nápady „přihodit“? Proč je důležité umět odpočívat? Kurz na některé otázky odpoví, v něčem může inspirovat nebo povzbudit. | |||
Simulace procesů zpracování kovů a plastů | Ing. Pavel Brdlík, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu bude účastník seznámen se základy numerických výpočtových metod technologií zpracování plastů (technologie vstřikování, vyfukování a tvarování), tváření kovů, svařování a slévání. | |||
Sociální psychologie | Mgr. Jiří Motl, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V kurzu budou představeny základní principy sociální psychologie s ohledem na pedagogickou praxi. Témata se týkají sociálně psychologických otázek malých skupin, sociální komunikace a sociální percepce. | |||
Sociální sítě jako nástroj k dosažení našich cílů | Karla Fraňková | 4 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu je představit sociální sítě jako silné médium, které lze využít pro účely marketingu, a to nejen ve smyslu placené reklamy, ale i přirozeného, tedy nezpoplatněného šíření informací a podpory komunikace. Po úvodní přednáškové části zaměřené na základní principy fungování sociálních sítí bude následovat série seminářů věnovaných praxi: tvorbě oficiálního profilu a jeho obsahu, komunikaci (včetně krizové) a placené reklamě. Zároveň lze kurz vnímat i jako sérii brainstormingů, díky nimž by každá katedra mohla najít vhodnou strategii pro svou stránku na Facebooku, případně i na dalších sítích. | |||
Statistické vyhodnocení dat – testování hypotéz | Ing. Josef Chudoba, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu budou postupně probrána následující témata: 1) Testy střední hodnoty, relativní četnosti a rozptylu pro data z normálního rozdělení pro jeden a dva výběry. Znaménkový, Wilcoxonův a Mann-Whitneyův test mediánu. 2) Vícevýběrové testy hypotéz (ANOVA, Kruskal Wallisův test, metoda mnohonásobného porovnání, dvou faktorová ANOVA). 3) Kolmogorov – Smirnovův jedno a dvou výběrový test shody rozdělení. 4) Kontingenční tabulky, Pearsonův a Spearmanův korelační koeficient. 5) Úvod do lineární a nelineární regrese. Pro jednotlivá témata bude vysvětlena teorie, která bude aplikována na příkladech s využitím softwaru MATLAB – předpokládají se základní znalosti. Pro účast na kurzu je žádoucí mít s sebou notebook s nainstalovaným MATLABem a statistickým toolboxem Statistics and Machine Learning Toolbox. | |||
Statistické vyhodnocení naměřených dat | Ing. Josef Chudoba, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu budou postupně probrána následující témata: 1) Základní statistické ukazatele získané z naměřených dat – střední hodnota, rozptyl, směrodatná odchylka, medián. Určení odlehlých hodnot. 2) Diskrétní a spojitá náhodná veličina. Základní diskrétní (binomické a Poissonovo) a spojité rozdělení (exponenciální, Weibullovo, normální). 3) Weibullův a normální papír. Krabicový graf. 4) Centrální limitní věta, spojitá rozdělení užívaná ve statistice. 5) Intervalové odhady střední hodnoty, rozptylu, relativní četnosti pro data z normálního rozdělení. Intervalové odhady mediánu a parametrů exponenciálního a Weibullova rozdělení. 6) Úvod do testování hypotéz. Pro jednotlivá témata bude vysvětlena teorie, která bude aplikována na příkladech s využitím softwaru MATLAB – předpokládají se základní znalosti. Pro účast na kurzu je žádoucí mít s sebou notebook s nainstalovaným MATLABem a statistickým toolboxem Statistics and Machine Learning Toolbox. | |||
Statistické zpracování dat v SW prostředí TIBCO Statistica | Mgr. Václav Bittner, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na seznámení s prostředím TIBCO Statistica a především na jeho využití při pedagogické práci. Postupně budou probrána následující témata: 1) Průvodce instalací, 2) Strukturování, import a export dat, 3) Deskriptivní statistiky a grafické výstupy, 4) Základní metody inferenční statistiky (intervaly spolehlivosti, testování hypotéz – parametrický i neparametrický přístup), 5) Úvod do lineární regrese, 6) Využití SW Statistica ve výuce základů pravděpodobnosti a statistiky. Pro účast na kurzu je žádoucí mít s sebou notebook ideálně se staženým instalačním balíkem TIBCO Statistica, který je po přihlášení dostupný na https://portal.fp.tul.cz/modul/licence. | |||
Statistika v ekonomii pro pokročilé | Ing. Vladimíra Hovorková Valentová, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu je připomenout základní i složitější metody přípravy, analýzy, zpracování a interpretace dat prostřednictvím stručného teoretického náhledu a následně aplikací na ekonomických datech. Obsahem kurzu jsou metody popisné statistiky a příprava datových souborů pro analýzu (odlehlá pozorování, normalita rozdělení, homoskedasticita, nezávislost po sobě jdoucích hodnot atd.). Součástí kurzu jsou také ukázky zpracování dat v programu MS Excel a STATGRAPHICS Centurion XVII. | |||
Student se specifickými potřebami na TUL (pro pedagogické pracovníky) | Mgr. Alena Malinová; Mgr. Iveta Pospíšilová | 8 | Anotace |
nic | |||
Podpora uchazečů a studentů se specifickými potřebami (SP) na Technické univerzitě v Liberci. Historický náhled na postižení. Úvod do problematiky: zdravotní postižení (ZdP), druhy ZdP, speciální vzdělávací potřeby (SVP). Jednotlivé druhy postižení a komunikace s osobami se ZdP. Legislativní rámec podpory osob se ZdP. Zvýšené náklady na studium studentů se SP. Praktická ukázka vybraných kompenzačních a dalších pomůcek pro studenty se SP. | |||
Student se specifickými potřebami na TUL (pro poradce studentů) | Mgr. Alena Malinová; Bc. Hana Klozová; Mgr. Andrea Klozová | 12 | Anotace |
nic | |||
Podpora uchazečů a studentů se specifickými potřebami (SP) na Technické univerzitě v Liberci, představení Akademické poradny a centra podpory (APC), činnost APC, poskytovaná podpora studentům se specifickými potřebami (SP), zvýšené náklady na studium studentů se SP. Historický náhled na zdravotní postižení. Základní pojmy: zdravotní postižení, druhy zdravotního postižení a znevýhodnění, specifika komunikace s osobami s jednotlivými druhy zdravotního postižení, základní legislativní rámec podpory osob zdravotně postižených. Praktická část: ukázka a možnost vyzkoušení vybraných kompenzačních a dalších pomůcek pro studenty se zrakovým, sluchovým a tělesným postižením, ukázka simulace zrakových vad. | |||
Technické výpočty v Matlabu | doc. Ing. Zbyněk Koldovský, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na základy používání Matlabu v technických výpočtech, modelování a simulacích. První část je věnována syntaxi jazyka Matlab a jejímu procvičení (indexování, logické indexování, datové typy a práce s nimi). Dále se zaměříme na programování skriptů a funkcí. Třetí část bude věnována prostředkům pro vizualizaci dat. V závěru budou stručně představeny některé důležité nástavby tzv. toolboxy. | |||
Technika mluveného projevu | MgA. Zuzana Bubeníčková | 8 | Anotace |
nic | |||
Základy efektivní komunikace a jejich využívání v interpersonálním styku, adekvátní poskytování zpětné vazby, dovednost v oblasti asertivního chování a transakční analýzy. | |||
Teorie vzdělávání | doc. Dr. PaedDr. Petr Urbánek | 8 | Anotace |
nic | |||
Pedagogika jako věda o výchově a její specifika aneb: mezi filosofií a vědou. Konstituované disciplíny pedagogiky. Antinomie výchovy; dilemata a kontroverze výchovy v postmoderní době. Vzdělávání a vzdělání. Smysl a význam vzdělávání. Vznik a geneze vzdělávacích systémů, historické a politické souvislosti. Autonomie výchovy a vzdělávání. Všeobecné a odborné vzdělávání: kultivace subjektu a profesní příprava. Vzdělávací instituce, vzdělávací obsahy. Vliv pozitivizmu, pragmatismu, neobehaviorismu na vzdělávání. Možnosti a meze ve vzdělávání. Přehled a klasifikace teorií vzdělávání, snaha o aplikaci do terciární sféry. Proměny snah o výchovný akcent na subjekt, obsah, společnost a systémové interakce. Vzdělávací reformy, vzdělávací paradigmata: odborný pohled, utilitarismus, manipulace? (elitní přístupy, diferenciace, rovnost šancí, masifikace, inkluze). Pedagogická interakce a komunikace a jejich proměny. Problémy pedagogické komunikace, možnosti řešení (dvojí „překlad“, zpětná vazba). Pedagogický proces a jeho dynamika. Řešení pedagogických situací. | |||
Tvorba vzdělávacího videa | Mgr. Miroslav Slowik, Ph.D | 7 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na zpracování multimediálního souboru z nahrávek přednášek, seminářů, konferencí i jiného audiovizuálního materiálu. Účastníci kurzu se naučí pracovat se střihem videosouboru, se synchronizací zvukových a obrazových stop, jejich záznamem i celkovým zpracováním grafiky nahrávky. Součástí kurzu je práce s titulky, vkládání komentářů, grafických schémat nebo hudebního podkresu. V rámci kurzu si účastníci budou moci vytvořit svůj vlastní multimediální soubor v podobě vzdělávacího videa jako podpůrného materiálu (nejen) pro distanční výuku. Potřebné pomůcky ke kurzu: vlastní notebook připojený k internetu, mobilní telefon s možností nahrávání zvuku, kabel k propojení mobilního telefonu a notebooku; je vhodné si připravit vlastní materiály k tvorbě videa (fotografie, kresby, nákresy ap.). | |||
Tvorba webových stránek ve WordPressu | Mgr. Kamil Nešetřil, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
Kurz představí WordPress – systém pro tvorbu webových stránek, který je vhodný mj. pro tvorbu jednoduchých i pokročilých prezentačních webů (např. celouniverzitní web i web FUA jsou provozovány právě na WordPressu). Budou probrány jeho výhody, nevýhody a alternativy. V první části kurzu bude probíráno nasazení na webhostingu i bez něj (wordpress.com), nastavení, tvorba obsahu; šablony, doplňky, monitoring (Google Analytics), druhá část kurzu bude věnována konkrétním potřebám účastníků a jejich řešení s pomocí nejen WordPressu. Následně si budou účastníci moci vytvořit vlastní webové stránky s podporou přednášejícího. Kurz je vhodný zejména pro začátečníky, ne-programátory. | |||
Upcyklace plastů | doc. Ing. Petra Rydvalová, Ph.D.; Ing. Magdalena Zbránková, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V první části budou probrány základní informace k problematice environmentálního managementu, dále odpadové hospodářství, především pojmy upcyklace, downcyklace, recyklace. Doplněno o aktivity, kvíz. Druhá část bude zaměřena na konkrétní příklad upcyklace v praxi, konkrétně na výrobu výrobků z plastů (PET lahví). Kurz je určen pro pedagogické pracovníky TUL, který se naučí využívat kreativní techniky ve vzdělávání se zaměřením na environmentální management. | |||
Úvod do didaktiky | PeadDr. Jitka Jursová, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Cílem kurzu Úvod do didaktiky je posílit základní didaktické kompetence akademických pracovníků, vyučujících na VŠ. Účastníci kurzu budou uvedeni do základních didaktických problémů výuky na VŠ, prohloubí své znalosti a rozvinou praktické dovednosti v klíčových oblastech přípravy a realizace vysokoškolské výuky – formulování vzdělávacích cílů, výběru a didaktické transformace výukových obsahů, přípravy a realizace výuky, volby didaktických prostředků. | |||
Úvod do sociologie | PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D. ; Mgr. Michal Trčka | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz seznamuje studující se základními tématy sociologické teorie. Poskytuje informaci o základních charakteristikách sociologie jako vědy, o jejím vzniku, předmětu, funkci, struktuře a vztahu k ostatním vědám. Pojednává téma vztahu přírody, kultury a společnosti. Dále je zaměřen na základní témata vztahu jedince a společnosti, jakými je socializační proces, normy a hodnoty, nebo konformita a sociální kontrola. Věnuje se rovněž tématům sociální stratifikace a mobility či sociálních skupin a dále vybraným mezioborovým tématům jako je práce, migrace nebo globalizace a jejich reflexi ze sociologické perspektivy. | |||
Úvod do teorie vzdělávání | doc. Dr. PaedDr. Petr Urbánek | 8 | Anotace |
nic | |||
Pedagogika jako věda o výchově a její specifika aneb: mezi filosofií a vědou. Konstituované disciplíny pedagogiky. Antinomie výchovy; dilemata a kontroverze výchovy v postmoderní době. Vzdělávání a vzdělání. Smysl a význam vzdělávání. Vznik a geneze vzdělávacích systémů, historické a politické souvislosti. Autonomie výchovy a vzdělávání. Všeobecné a odborné vzdělávání: kultivace subjektu a profesní příprava. Vzdělávací instituce, vzdělávací obsahy. Vliv pozitivizmu, pragmatismu, neobehaviorismu na vzdělávání. Možnosti a meze ve vzdělávání. Přehled a klasifikace teorií vzdělávání, snaha o aplikaci do terciární sféry. Proměny snah o výchovný akcent na subjekt, obsah, společnost a systémové interakce. Vzdělávací reformy, vzdělávací paradigmata: odborný pohled, utilitarismus, manipulace? (elitní přístupy, diferenciace, rovnost šancí, masifikace, inkluze). Pedagogická interakce a komunikace a jejich proměny. Problémy pedagogické komunikace, možnosti řešení (dvojí „překlad“, zpětná vazba). Pedagogický proces a jeho dynamika. Řešení pedagogických situací. | |||
Úvod do vzdělávání dospělých | RNDr. Helena Zlámalová, CSc. | 8 | Anotace |
nic | |||
Akční pole vzdělávání dospělých, základní pojmy a historické souvislosti. Realizace celoživotního učení – formální, neformální a informální. Pedagogicko-psychologické aspekty vzdělávání a učení v dospělém věku, předpoklady úspěšného učení. Specifika vysokoškolského vzdělávání. | |||
Vědecký workflow pro pokročilé | Mgr. Martin Slavík, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu budou probrána témata: Efektivní práce s využitím nástrojů Zotero, Google Disk, Grammarly... Proč (ne)používat Mendeley a CitacePro? Jak nastavit pravidla práce se studenty/spolupracovníky, technika Mít vše hotovo (GTD). Sdílení dat (cloud, otevřené publikování výzkumných dat s DOI na Zenodo), anotování PDF souborů, Zotero: skupinové knihovny, odebírání novinek, uložená vyhledávání, tipy. AI kontrola gramatiky a pravopisu. Správce hesel. Poradna pro řešení problémů. Výměna zkušeností. Bonus: každý účastník má šanci získt 1 EB (milion terabytů) volného místa v cloudu. | |||
Vedení poradenské komunikace | PhDr. Jana Procházková | 8 | Anotace |
nic | |||
Cílem předmětu je získání teoretických i praktických znalostí a dovedností ve specifické komunikaci – poradenské komunikaci. V teoretické části si frekventanti zopakují bazální faktory, které komunikaci podmiňují a ovlivňují: Vytváření vztahu poradce-klient: možnosti na straně poradce, taktiky navazování a rozvíjení vztahu Techniky naslouchání a vedení rozhovoru: techniky komunikaci rozvíjející a jejich užití a postupy komunikaci bránící. Komunikace v průběhu vedení klienta: Komunikace – základní pojmy. Komunikační schéma v průběhu vedení klienta. Co si sdělujeme? Dospívání a zvláštnosti komunikace s dospívajícími. Bariéry v komunikaci. Naslouchání. Otázky, zpětná vazba, rozhovor. Nonverbální komunikační dovednosti v poradenském procesu: jejich složky a možnosti využití v komunikaci. Řeč těla – neverbální komunikace v poradenském procesu. Asertivita v pedagogických podmínkách. V části praktické si účastníci kurzu interaktivní formou procvičí stěžejní techniky a dovednosti poradenského procesu v průběhu vedení klientů/studentů: Základní dovednosti k vedení efektivní komunikace, komunikace na všech úrovních – verbální, neverbální, paraverbální, význam zpětné vazby, dovednosti v používání různých zpětných vazeb, asertivita. Zásady navázání dobrého kontaktu, atmosféry, motivace a stimulace v dyadickém a poradenském vztahu. Význam nonverbálních dovedností v procesu komunikace – proxemika, gestika, mimika, intonace, význam pauz v neverbální komunikaci, haptika. | |||
Vybraná témata z politické vědy a sociologie. | PhDr. Ondřej Lánský, Ph.D. ; Mgr. Michal Trčka | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu se zájemci seznámí se základními tématy politické vědy a sociologie. Kurz tak poskytuje informace o základních charakteristikách sociologie a politologie, o jejich vzájemném vztahu a interdisciplinárním propojení s důrazem na témata politiky a dějin. Pojednává téma občanské společnosti, politické kultury a demokracie. Dále je kurz zaměřen na témata jako jsou moc, problém legitimity politického systému nebo problematické aspekty konceptu národního státu a občanství. Věnuje se rovněž tématům teorie elit a vybraným teoriím veřejného mínění. | |||
Vyhledávání a pokročilá analýza patentů | doc. Ing. Petr Lepšík, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Provedení patentové rešerše je nedílnou součástí při tvůrčí činnosti techniků. Rešerši lze provádět za účelem ověření novosti vlastního řešení, ale také k hledání inspirace v již existujících řešeních. Provedení patentové rešerše je zpravidla založeno na vyhledávání v patentových databázích. Vedle těchto databází existují specializované SW nástroje umožňující nejen vyhledávání v patentových spisech, ale také provádění celé řady analýz nalezených patentů. Ty usnadňují vyhledávání a poskytují strukturovanější a hlubší informace o nalezených patentovaných řešeních. Na semináři budou představeny možnosti SW Patent Inspiration, pomocí kterého lze tyto analýzy provádět. Kurz bude probíhat v počítačové učebně. | |||
Výroba a recyklace kompozitních materiálů s textilní výztuží | Ing. Jana Novotná, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
K dlouhodobým trendům současného materiálového výzkumu patří nahrazení tradičních konstrukčních materiálů v inženýrských aplikacích pomocí různých typů polymerů vyztužených vlákennými materiály, zejména kvůli snížení hmotnosti a úspoře materiálů i energií u finálních produktů. Proto je důležité zaměřit pozornost na recyklaci použitých kompozitních konstrukcí, neboť pořizovací náklady na tyto kompozity jsou vysoké a jejich recyklace je ekonomicky zajímavá. Seminář výroby a recyklace kompozitních materiálů slouží k prohlubování znalostí a poznatků v oblasti kompozitního designu s ohledem na specifické vlastnosti a chování vlákenných systémů a také k sdílení praktických informací o nejnovějších trendech v této oblasti. Kurz je především určen pro pedagogické pracovníky TUL, kteří pak mohou získané poznatky využít při práci se studenty, zejména v rámci závěrečných prací. | |||
Vysokoškolský zákon a jeho aplikace | Mgr. Michal Prokop | 8 | Anotace |
nic | |||
Předmět „VŠ zákon a jeho aplikace“ se zabývá nejenom zákonem o vysokých školách v účinném znění, zejména ve znění novely č. 137/2016 Sb., ale i právními předpisy s vysokým školstvím související, jako je například správní řád, jeho subsidiární použití v přijímacím řízení, v rozhodování o právech a povinnostech studentů. Je také rozebírána související soudní judikatura, dle které vysoká škola v případech jí svěřených zákonem je orgánem veřejné moci, právo na vzdělání zakotvené v Listině základních práv a svobod není právem na úspěšné vykonání zkoušky. | |||
Vytváření prototypů zařízení pomocí USB modulu v prostředí LabView | Ing. Vojtěch Lindauer | 8 | Anotace |
nic | |||
Účastníci kurzu se naučí principy, možnosti a práci s USB moduly, stejně jako možnosti jejich využití při programování v prostředí LabView a využití pro vytváření jednoduchých prototypů. Dozví se tak, co je možné v daném prostředí realizovat. Seminář je praktický, určený zejména pro vyučující, kteří zadávají témata kvalifikačních prací aplikačně zaměřených pro biomedicínské inženýrství. Pro účast na kurzu je vyžadována alespoň základní zkušenost s programováním (znalost LabView není podmínkou). | |||
Výukové video bez stříhání – OBS, YouTube a Moodle | Ing. Kamil Nešetřil, Ph.D. | 4 | Anotace |
nic | |||
Jak nahrát přednášku ve zdarma dostupném programu OBS Studio. Jak sestavit jednotlivé prvky (úvodní slajd, záznam obrazovky, kamery, poděkování projektu…). Kombinování a přepínání těchto prvků bez potřeby video stříhat. Nahrání mj. na YouTube (a případně jednoduché sestříhání), zveřejnění na E‑learningu. Školení je určeno pro začátečníky. Je užitečné mít vlastní notebook. | |||
Využití experimentálních laboratoří Katedry oděvnictví | doc. Ing. Antonín Havelka, CSc. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu se účastníci seznámí s přístrojovým vybavením laboratoří a dílen Katedry oděvnictví. Šicí dílny kromě průmyslových šicích strojů obsahují i moderní vyšívací stroje. "Laboratoř komfortu" obsahuje řadu unikátních speciálních měřících zařízení, včetně KES (japonské zařízení pro objektivní hodnocení omaku textilií). Kvalifikovaný výklad umožní účastníkům seznámit se s možnostmi měření. Podstatnou součástí kurzu jsou praktické ukázky. | |||
Využití laboratoří pro vědu a výuku na Katedře hodnocení textilií | doc. Ing. Vladimír Bajzík, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
Účastníci kurzu budou seznámeni s přístrojovým vybavením laboratoří Katedry hodnocení textilií. Laboratoře jsou vybaveny přístroji na měření vlastností s termofyziologickým komfortem. Účastníci budou seznámeni s možnosti jednotlivých přístrojů. Součástí kurzu jsou ukázky práce na jednotlivých přístrojích, včetně přístroje s laserovým snímačem na měření povrchu pro textilní aplikace. | |||
WordPress – obnova existujícího webu | Mgr. Kamil Nešetřil, Ph.D. | 6 | Anotace |
nic | |||
Kurz je určen pro „správce“ již existujících webových stránek ve WordPressu, kteří si nevědí rady s jejich údržbou a rozvojem. V rámci kurzu budou postupně probírány weby jednotlivých účastníků (mít svůj web ale není podmínkou účasti), a tak bude možné na těchto příkladech řešit konkrétní situace, jako je nastavení existující šablony, vyhledání nové, zálohování obsahu, revize nastavení hostingu, aktualizace, nové funkce, nový obsah, tipy pro editaci článků; celkový návrh, perspektiva návštěvníka webu a internetového vyhledávače atd. | |||
Základní kurz konstruování s CAD systémem | prof. Ing. Ladislav Ševčík, CSc. | 4 | Anotace |
nic | |||
Jedná se o seznámení se základy konstruování s pomocí CAD systémů. Účastníci se seznámí se základními principy 3D konstruování (základní poučky a přístupy ve 3D, technické a technologické informace na modelu a sestavě, kusový a sériový díl, plochy, výkres a jeho tvorba, sestavy a normalizované díly). Kurz je určen především pro zájemce o metody konstruování v systému Pro/E CREO (CAD 3D). | |||
Základní orientace ve vědeckých databázích | Ing. Iveta Danilová | 8 | Anotace |
nic | |||
V souladu s hodnocením výzkumných organizací podle Metodiky 17+ je velmi důležité orientovat se v základní problematice týkající se bibliometrizovaných a nebibliometrizovaných výsledků. S touto metodikou souvisí i znalost vědeckých databází, jako jsou Web of Science a Scopus. Pro vkládání vlastních výsledků je zase nezbytná práce s portálem publikace.tul. Náplní kurzu bude uchazeče seznámit s těmito aplikacemi a poradit v případě nejasností spojených s výkazem vědeckých výsledků. | |||
Základy práva | JUDr. Eva Karhanová Horynová | 8 | Anotace |
nic | |||
Úvod do právní problematiky seznámí posluchače s několika vybranými oblastmi práva. Nejprve se studenti seznámí se základními pojmy a právní terminologií, tj. pojem právo a stát, právní systém, právní norma. Na uvedené základní pojmy navazuje občanské právo hmotné jako základ soukromého práva a vybrané oblasti tohoto právního odvětví. Dalším odvětvím soukromého práva, kterému bude věnována pozornost je pracovní právo a vybraná problematika( zejména vznik a zánik pracovního poměru a odpovědnost v pracovním právu). Jako poslední ze soukromoprávních odvětví bude přestaveno obchodní právo, a to jak v rovině základních pojmů upravených v zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a dále pak v oblasti obchodních korporací ). Z veřejnoprávních odvětví bude věnovaná pozornost občanskému právu procesnímu, to zejména řízení na 1. stupni. Dalším odvětvím veřejného práva je správní právo, které bude představeno v oblasti správního řízení. | |||
Základy psychopatologie pro VŠ pedagogy | Mgr. Jiří Motl, Ph.D. | 5 | Anotace |
nic | |||
Vysokoškolští pedagogové a akademičtí pracovníci se ve své práci mohou setkat s širokým spektrem duševních poruch. S vážnějšími duševními problémy se potýká během studia značný podíl vysokoškolských studentů. Problémy s duševním zdravím se nevyhýbají ani pedagogům a akademickým pracovníkům. Tento kurz si klade za cíl seznámit účastníky s hlavními duševními poruchami, s kterými se ve své praxi mohou setkat. Zaměříme se zejména na afektivní poruchy (např. deprese), psychotické poruchy (např. schizofrenie), úzkostné poruchy (např. panická porucha), poruchy osobnosti (např. narcistní porucha osobnosti). Účastník kurzu bude mít možnost prohloubit své porozumění lidem trpícím duševní poruchou a díky tomu bude moci s těmito lidmi snadněji komunikovat a spolupracovat. | |||
Základy sociální psychologie pro VŠ pedagogy | Mgr. Jiří Motl, Ph.D. | 5 | Anotace |
nic | |||
Sociální psychologie významně přispěla k porozumění tomu, co jedinec prožívá a jak jedná v interakci s druhými. Porozumění těmto principům může pomoci VŠ pedagogům rozvinout své sociální dovednosti, lépe rozumět svému prožívání a jednání v kontaktu se studenty i kolegy. V rámci kurzu se účastník seznámí s významem rolí. Představeny budou principy konformity, poslušnosti, sociální percepce a formy patologické i asertivní komunikace. | |||
Základy vývoje aplikací v prostředí Unity | Ing. Miroslav Vavroušek, Ph.D | 8 | Anotace |
nic | |||
Kurz je zaměřen na úvod do návrhu aplikací v multiplatformním prostředí Unity. Kurz poskytuje seznámení s uživatelském rozhraním a možnostmi vývojového prostředí Unity. V rámci kurzu je posluchač seznámen se správou a strukturou projektu, využitím a možnostmi základních komponent, prvky pro návrh uživatelského rozhraní, zápisem skriptů v jazyce C#, možnostmi importu dat z ostatních nástrojů. Seznámení s vývojovým prostředím je doplněno o ilustrativní příklad zachycující vývoj od konceptu, přes návrh vizuální reprezentace a implementaci funkcionality, až po vytvoření finální aplikace pro zvolenou platformu. | |||
Zpracování vlákenných útvarů v rámci textilních mechanických technologií | Ing. Brigita Kolčavová Sirková, Ph.D. | 8 | Anotace |
nic | |||
V rámci kurzu se účastníci seznámí s přístupem ke konstrukci, projektování, výrobě a finální analýze vlastností vlákenných struktur typu: příze, tkanina a pletenina (2D a 3D). V rámci konstrukce, projektování a výroby struktur budou prezentovány mechanické textilní technologie: předení, pletení a tkaní. V rámci analýzy budou prezentovány metodiky pro hodnocení struktury a geometrických parametrů vlákenných útvarů, včetně zařízení pro stanovení mechanických a užitných vlastností výše uvedených typů vlákenných struktur. | |||
Zrušeno | - | 0 | Anotace |
nic | |||
- |